Praktikplats

Efter ett ständigt jagande och ringande till Örebros alla behandlingshem, psykiatrin och andra vårdinstanser, har jag äntligen fått tag på praktikplats! Vecka 14-18 kommer praktiken vara och det är något otroligt skönt att släppa detta jagande nu. Vet inte riktigt om jag får gå ut med vart jag ska vara än, så vi sparar på den informationen. På tal om skolan så har vi nu börjat vår största kurs som är om beroende. Otroligt intressant och givande. 
 
Vi var på plats i skolan tor-fre förra veckan för avslutning på pedagogiken och start i beroende. Otroligt kul och verkligen en givande kurs detta. Den håller på över hela jul fram till slutet av februari och därefter kommer kriminologi starta innan praktiken tar vid. Som sista grej i skolan har vi en form av projektarbete där vi ska sammanfatta hela vår utbildning under 5 veckor. Sen är det kursavslutning och jag är färdig för denna gången. Frågan är vad jag ska göra sen? Söka vidare direkt? Jag vet inte alls hur jag ska göra just nu. Antingen jobba och vänta på utbildningen eller försöka hoppa på en utbildning direkt. För och nackdelar med båda två, men eftersom vi siktar på att kunna köpa hus inom det närmsta så antar jag att det är till fördel att börja jobba och göra det i ett år kanske. 
 
                                                      (Bilder från förra veckan) 

Barnen går på dagis denna veckan innan de får 3 veckors julledigt hemma med mig. Idag ska Caspian till tandläkaren som jag ska skälla lite på och därefter ska jag upp till stallet. Imorgonkväll väntar min första träning tillsammans med Ferran för Ewa Hellström! Det ska bli sååå kul! :) Sen får vi ta 3 lugna veckor med ridning när tiden (barnvakten) finns. Innan det drar igång på allvar i januari inför vårens tävlingar. Men nu hurrni blir det lite lunch innan vardagen fortsätter.